natalbmikhalna (natalbmikhalna) wrote,
natalbmikhalna
natalbmikhalna

Как работает условная Либра в Китае - ВиЧат кошелёк.

Недавно стали приставать с аккаунтами разными: и Аппл, и Яху, и Гугл. Аппл прислал сообщение, что мой аккаунт оказался заблокированным, предложил разблокировать, я пошла по ссылке и что там увидела - нужна вся подноготная:


и дата рождения, и адрес с телефоном, и, Внимание! социальный номер (сниллс по-русски). Мало того, во второй части нужна банковская карта с номером и пр. Я вписала минимум сведений - но дальше не пускает, я плюнула и ушла.
Гугл подбивал на что-то подобное. Яху тоже, но пока скромничает.

Ладно, у меня все девайсы аппловские, но я уже хочу их постепенно заменить на что-то другое, но у аппла уже есть кошелёк, а у других пока нет. (Я смотрела насчёт этого кошелька - туда предлагается ВСЕ свои карточки положить, Каково!)
У Яху - моя почта и только. А гугл - понятно, поисковик для всего. Он недавно урезал мне ю-тюб - не показывает комменты к роликам. Пока, вроде, наплевать. Но ЧТо он придумает ещё?!

В общем, не знаю, кому продаться, а ведь придётся. Может, даже придётся всем им (и ещё кому-то) выкладывать всю свою подноготную.

Пошла смотреть в Вики на китайские дела - Вичат. А там не только он, там их много и соревнуются за пользователей.
И ОСЫПАЮТ ДОЖДЁМ ДЕНЕЖНЫМ! - Каково!  Вот так они начинали:

In 2014 for Chinese New Year, WeChat introduced a feature for distributing virtual red envelopes, modelled after the Chinese tradition of exchanging packets of money among friends and family members during holidays. The feature allows users to send money to contacts and groups as gifts. When sent to groups, the money is distributed equally, or in random shares ("Lucky Money"). The feature was launched through a promotion during China Central Television's heavily watched New Year's Gala, where viewers were instructed to shake their phones during the broadcast for a chance to win sponsored cash prizes from red envelopes. The red envelope feature significantly increased the adoption of WeChat Pay. According to the Wall Street Journal, 16 million red envelopes were sent in the first 24 hours of this new feature's launch.[47] A month after its launch, WeChat Pay's user base expanded from 30 million to 100 million users, and 20 million red envelopes were distributed during the New Year holiday. In 2016, 3.2 billion red envelopes were sent over the holiday period, and 409,000 alone were sent at midnight on Chinese New Year.[45]

In 2016, WeChat started a service charge if users transferred cash from their WeChat wallet to their debit cards. On March 1, WeChat payment stopped collecting fees for the transfer function. Starting from the same day, fees will be charged for withdrawals. Each user had a 1,000 Yuan (about US$150) free withdrawal limit. Further withdrawals of more than 1,000 Yuan were charged a 0.1 per cent fee with a minimum of 0.1 Yuan per withdrawal. Other payment functions including red envelopes and transfers were still free.[48]

WeChat Pay's main competitor in China and the market leader in online payments is Alibaba Group's Alipay. Alibaba company founder Jack Ma considered the red envelope feature to be a "Pearl Harbor moment", as it began to erode Alipay's historic dominance in the online payments industry in China, especially in peer-to-peer money transfer. The success prompted Alibaba to launch its own version of virtual red envelopes in its competing Laiwang service. Other competitors, Baidu Wallet and Sina Weibo, also launched similar features.[45]

In 2019 it was reported that WeChat had overtaken Alibaba with 800 million active WeChat mobile payment users versus 520 million for Alibaba's Alipay.[49][30] However Alibaba had a 54 per cent share of the Chinese mobile online payments market in 2017 compared to WeChat's 37 per cent share.[50] In the same year, Tencent introduced "WeChat Pay HK", a payment service for users in Hong Kong. Transactions are carried out with the Hong Kong dollar.[51] In 2019 it was reported that Chinese can use WeChat pay in 25 countries outside of China, including, Italy, South Africa and the UK.[49]

In the 2018 Berkshire Hathaway annual shareholders meeting, Charlie Munger identified WeChat as one of the few potential competitors to Visa, Mastercard and American Express.

Из знакомых только Алибаба с его Алипэй, а их там куча, и все борются за пользователей, давая подачки в виртуальных красных конвертиках. А Вичат китайцы могут юзать в 25 странах, включая Италию, ЮАР и Англию.
(Если у них есть Алибаба, значит у нас будет Амазон - надо и о нём подумать, у меня там тоже есть аккаунт).

Но прочитала, что официальное удостоверение личности (с КьюаР кодом?)  делается за деньги - там третья сторона должна подтвердить.

Итого, кому продаться со всеми потрохами??? Или придётся всем свой соцномер давать? Надо крепко подумать;)))
Tags: блокчейн, крипто
Subscribe

  • Предлагают сменить название...

    ‘Scientific American’ is sounding the environmental alarm, announcing it’ll no longer use the term “climate change”…

  • Встреча в верхах.

    Байден пригласил Путина и Си Цзиньпина на переговоры по климату 27.03.21 16:06 Экология и климат Президент Соединенных Штатов…

  • НЕ для плоскоземельщиков;)

    Вот какой шикарный можно купить!!! Можно и школьный дешёвенький. Лишь бы на нём были широты и долготы обозначены. Давно уже всем советую.…

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

  • 8 comments